برخی از مشکلات HTC U11 و روش‌هایی برای رفع آن‌ها

تاریخ انتشار: 96-04-24 16:04:23 شنبه
نمایش: 10
(1 رای)

کمپانی اچ‌تی‌سی طی سال‌های اخیر با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم کرده و عرضه گوشی U11 را می‌توان به‌نوعی نشانه بازگشتش با دست‌پر به عرضه بازار موبایل دانست. این کمپانی گوشی U11 را شیک و با معیارهای روز طراحی کرده و ویژگی‌ تازه‌ای مانند Squeeze را به آن افزوده تا حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد. علاوه بر این، U11 از دوربین باکیفیت و باتری بادوامی بهره می‌برد و در مقابل نفوذ گردوغبار و آب هم مقاوم است. پخش صدای این گوشی تجربه منحصربه‌فردی برای کاربرانش خواهد بود و در کل گوشی توانمند و زیبایی است که اغلب کاربران را با طراحی و قابلیت‌هایش راضی نگه می‌دارد.

نسل امروزی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها هرگز بدون مشکل نبوده‌اند و گوشی U11 هم از این قاعده مستثنا نیست. این گوشی در کنار تمام موارد مثبتی که اشاره کردیم، ممکن است مشکلاتی برای کاربرانش پیش بیاورد. در این مطلب می‌خواهیم به مشکلات رایج این گوشی اشاره کنیم که اغلب دارندگانش با آن‌ها مواجه شده‌اند و برایشان چند راه‌حل مؤثر و احتمالی ارائه دهیم.

 البته همه کاربران گوشی HTC U11 با این مشکلات برخورد نخواهند کرد. درواقع ممکن است هرگز این مشکلات برایتان پیش نیاید!

 

1 – Windows 10 گوشی شما را نمی‌شناسد

برخی کاربران می‌گویند وقتی گوشی‌شان را به رایانه شخصی یا لپ‌تاپشان متصل می‌کنند، Windows 10 نمی‌تواند این سخت‌افزار را شناسایی کند و درنتیجه انتقال فایل‌ها بین این دو امکان‌پذیر نخواهد بود. در این صورت HTC Syn Manager هم قادر به شناسایی دستگاه نیست.

راه‌حل‌های پیشنهادی:

  • درایورهای USB روی رایانه شما و همچنین نرم‌افزار گوشی‌تان باید به آخرین نسخه موجود به‌روزرسانی شده باشد و اطمینان حاصل کنید که کابل اتصال این دو مشکلی نداشته باشد. کمپانی HTC همچنین فهرستی جزئی برای بازبینی در زمانی تهیه‌کرده که HTC Sync Manager گوشی را شناسایی نمی‌کند. فهرست را اینجا مشاهده کنید.
  • راه‌حل قبلی ممکن است مشکل برخی کاربران را مرتفع کند اما در برخی از موارد هم گزارش‌شده که مشکل شناسایی گوشی تنها در مواردی رخ می‌دهد که این اتصال از طریق پورت USB 3.0 برقرارشده باشد. در این صورت گوشی را با پورت 2.0 به رایانه‌تان متصل کنید تا مشکل حل شود.

 

2 – مشکل کارت حافظه جانبی microSD

برخی کاربران پیامی مبنی بر خراب بودن کارت حافظه microSD دریافت کرده‌اند. کاربران دیگری هم وجود دارند که دائما نوتیفیکیشن‌هایی درباره خارج شدن کارت حافظه جانبی روی گوشی‌شان می‌بینند.

راه‌حل پیشنهادی:

  • به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی برای U11 در راه است که انتظار می‌رود مشکل پیام‌های اشتباه خروج کارت حافظه را رفع کند.
  • اگر با پیغام خراب بودن کارت حافظه مواجه می‌شوید، ابتدا آن را از گوشی خارج کرده و در دستگاه دیگری قرار دهید تا از سالم بودنش مطمئن شوید. اگر کارت حافظه microSD روی دستگاه دیگری خوانده شد، از اطلاعات آن بکاپ بگیرید و دوباره آن را خارج کرده و به U11 بازگردانید. اگر بازهم پیغام خراب بودن کارت را دریافت کردید، آن را کاملا فرمت کنید. سپس به منوی تنظیمات رفته و در قسمت Storage با انتخاب گزینه Safe Eject به‌صورت نرم‌افزاری خروجش را تایید کنید. حالا می‌توانید تمام اطلاعاتی که بکاپ گرفته بودید را به این کارت حافظه جانبی بازگردانید و دوباره آن را وارد گوشی U11 کنید اما به خاطر داشته باشید که ابتدا باید گوشی را خاموش کرده و سپس کارت microSD را وارد کنید. انتظار می‌رود که بعد از انجام این مراحل، مشکل قبلی مرتفع شده باشد.

 

3 – مشکل ناهماهنگی صدا و تصویر

تعداد کمی از کاربران می‌گویند در هنگام مشاهده ویدیوها مخصوصا روی اپلیکیشن یوتیوب یا ویدیوهای دریافتی در واتس‌اپ این اتفاق می‌افتد. آن‌ها ادعا می‌کنند که ویدیو تنها چند ثانیه پس از شروع، متوقف‌شده و سپس ریستارت می‌شود. ظاهرا صدا و تصویر بعدازاین شروع مجدد با ناهماهنگی همراه‌اند.

راه‌حل‌های پیشنهادی:

  • احتمالش خیلی کم است که مشکل ناهماهنگی صدا و تصویر به دلیل قدیمی بودن نسخه‌ اپلیکیشن‌ها باشد اما بهتر است قبل از هر کاری آن‌ها را به آخرین نسخه موجود به‌روزرسانی کنید.
  • خوشبختانه راه‌حل ساده دیگری هم برای این مشکل وجود دارد و آن‌هم پاک کردن Cache است. اغلب کاربران گفته‌اند که این مشکل با پاک کردن Cache اپلیکیشن‌ها و حافظه داخلی گوشی‌شان رفع شده است.

 

4 – نبود جک هدفون

HTC قادر است تجربه منحصربه‌فردی از پخش صدا را توسط هدفون USB-C USonic به کاربرانش ارائه کند اما نبود جک هدفون باعث بروز مشکلاتی در این مورد شده است. اگر مایلید از هدفون‌های معمولی‌تان استفاده کنید، باید از تبدیل 3.5 میلی‌متری که با U11 عرضه‌شده، استفاده کنید اما لازم بدانید که برخی کاربران در تلاش برای استفاده از آن به مشکل برخورده‌اند. از طرفی استفاده از پورت USB-C برای اتصال به هدفون یعنی دیگر نمی‌توانید در هنگام گوش دادن به موسیقی، گوشی‌تان را هم شارژ کنید.

راه‌حل پیشنهادی:

  • وقتی آداپتور جک هدفون هم کار نمی‌کند، به خاطر داشته باشید دفعه اول که اتصال را برقرار می‌کنید باید نوتیفیکیشن به‌روزرسانی سفت افزارش نمایش داده شود. البته می‌توانید به‌روزرسانی را دریافت کرده و آداپتور را با دانلود HTC Audio Adapter Toolkit از Google Play Store تنظیم و مدیریت کنید.
  • اگر نوتیفیکیشن به‌روزرسانی سفت افزار آداپتور را دریافت نکردید، بهتر است اپلیکیشنش را حذف و گوشی را یک‌بار خاموش و سپس روشن کنید و دوباره مراحل را از سر بگیرید. شاید مجبور شوید این روند را چند بار تکرار کنید تا به نتیجه برسید.
  • در مورد مشکل دوم متاسفانه راه ساده‌ای وجود ندارد. اگر می‌خواهید به موسیقی گوش دهید و گوشی‌تان را هم شارژ کنید، می‌توانید از هدست بلوتوث استفاده کنید یا هابی بخرید که چندین پورت USB-C دارد. در حال حاضر راه‌حل مناسب دیگری برای این موضوع وجود ندارد ولی امیدواریم HTC برای این موضوع چاره‌ای بیندیشد.

 

5 – مشکلاتی که راه‌حلی به‌جز انتظار برای به‌روزرسانی نرم‌افزاری ندارند

همه گوشی‌های هوشمند دچار مشکلات و باگ‌هایی می‌شوند که هیچ راه‌حلی برای رفعشان وجود ندارد مگر آنکه امیدوار باشید با به‌روزرسانی نرم‌افزاری بعدی حل شوند. اگر گوشی‌تان دچار مشکل سخت‌افزاری شده یا دیگر روشن نمی‌شود، تنها راه احتمالا تعویض آن است.

  • Edge Sense – Edge Sense ویژگی تنظیم میزان فشار حس‌گرهای کناره‌های فریم U11 است. این ویژگی به‌گونه‌ای عمل می‌کند که شما می‌توانید دقیقا تنظیم کنید با هر میزان فشار، چه عملکردی نشان دهد. بسیاری از کاربران گزارش داده‌اند که گاهی این ویژگی با پیچیدگی‌هایی روبرو شده و حس‌گرهای فشاری را بیش‌ازحد حساس می‌کند یا برعکس حساسیتشان را بیش‌ازاندازه کم می‌کند و باعث اختلال در عملکرد تنظیم‌شده می‌شود. در نظر داشته باشید که این ویژگی کاملا جدید است و قطعا بدون مشکل نخواهد بود اما کمپانی HTC قصد دارد با به‌روزرسانی‌های آینده تا حد امکان این مشکلات را حل کند.
  • خالی شدن باتری در حالت استندبای – بسیاری از کاربران گزارش داده‌اند که باتری گوشی‌شان در حالت استندبای به‌صورت غیرعادی کم می‌شود اما در دیگر موارد کاملا نرمال است. احتمالا مشکل نمایش عدد اشتباه در سطح انرژی باتری هم با به‌روزرسانی بعدی حل می‌شود.
  • وضعیت sRGB – وضعیت sRGB در حال حاضر برای توسعه‌دهندگان در دسترس قرارگرفته اما برخی دارندگان U11 ادعا می‌کنند که این وضعیت در صورت فعال‌سازی نرم‌افزاری هم کار نمی‌کند. آن‌ها می‌گویند sRGB بعد از فعال‌سازی و خروج از منوی تنظیمات، دوباره غیرفعال می‌شود. به‌روزرسانی نرم‌افزاری بعدی نه‌تنها این مشکل را رفع می‌کند، بلکه قرار است وضعیت sRGB و vivid را به منوی تنظیمات نمایش هم اضافه کند.
  • Alexa – گوشی U11 از دستیارهای هوشمند متعددی مانند آمازون الکسا، Sense Companion و دستیار هوشمند گوگل پشتیبانی می‌کند اما فعلا پشتیبانی‌اش از آمازون الکسا غیرفعال است. قرار است این ویژگی با به‌روزرسانی نرم‌افزاری بعدی به U11 افزوده شود.

 

6 – مشکلات ارتباطی

کاربران در اغلب موارد با شبکه‌های ارتباطی گوشی‌هایشان به مشکل برمی‌خورند و U11 هم از این قاعده مستثنا نیست؛ چنانکه کاربران این گوشی گزارش داده‌اند با هر دو ویژگی بلوتوث و Wi-Fi آن تابه‌حال مشکل داشته‌اند.

مشکلات Wi-Fi

  • روتر و گوشی را خاموش کرده و حداقل 10 ثانیه صبر کنید؛ سپس هر دو را روشن کرده و دوباره ارتباط آن‌ها را امتحان کنید.
  • با رفتن به منوی تنظیمات، از غیرفعال بودن گزینه Power saving مطمئن شوید.
  • از Wi-Fi Analyzer برای شناسایی کانال ارتباطی خلوت و مناسب استفاده کرده و به آن متصل شوید.
  • به منوی تنظیمات رفته و بعد از انتخاب Wi-Fi، گزینه فراموشی شبکه ارتباطی را انتخاب کنید. دوباره مشخصات و رمز عبور را وارد کنید تا به شبکه متصل شوید.
  • مطمئن شوید که سفت‌افزار روترتان به‌روز است
  • مطمئن شوید که اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای گوشی هم به‌روز شده‌اند
  • در منوی تنظیمات Wi-Fi گزینه Advanced را انتخاب کرده و آدرس MAC گوشی‌تان را در آن وارد کنید. سپس اطمینان حاصل کنید که آدرس MAC گوشی‌تان در فهرست MAC روتر وجود دارد و اجازه دسترسی برای آن صادرشده.

مشکلات بلوتوث

  • در هنگام بروز مشکل ارتباطی با خودرو، دستورالعمل سازنده گوشی و خودرو را بخوانید و شبکه ارتباطی را یک‌بار قطع و سپس وصل کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که تمام مراحل اتصال را به‌درستی انجام داده‌اید
  • در منوی تنظیمات به قسمت بلوتوث رفته و اگر تغییراتی لازم است، آن را اعمال کنید
  • در منوی تنظیمات به قسمت بلوتوث رفته و تمام دستگاه‌های متصل را حذف کرده و سعی کنید ارتباط آن‌ها را مجددا برقرار کنید.
  • وقتی مشکل ارتباط میان چندین دستگاه به وجود می‌آید، تنها به‌روزرسانی نرم‌افزاری ممکن است آن را رفع کند.

 

راهنما: هارد ریست، سافت ریست، وضعیت Safe Mode، پاک کردن حافظه کش

Hard Reset

  • در ابتدا از تمام فایل‌ها و محتوای مهم گوشی بکاپ بگیرید
  • به منوی تنظیمات رفته و Backup & Reset را انتخاب کنید
  • حالا گزینه Factory Data Reset را انتخاب کنید
  • اگر می‌خواهید از محتوای موجود روی کارت حافظه SD هم بکاپ بگیرید، حواستان باشد که گزینه Erase SD Card فعال نباشد
  • ابتدا گزینه Reset Phone و بعد OK را انتخاب کنید

Hard Reset سخت‌افزاری

  • دستگاه را خاموش کنید.
  • دکمه کم کردن صدا را فشار داده و نگه‌دارید؛ سپس دکمه پاور را نگه‌دارید تا ویبره گوشی فعال شود. حالا دکمه پاور را رها کنید اما دکمه کم کردن صدا را همچنان نگه‌دارید تا صفحه‌ای با نوشته‌های قرمز و آبی به نمایش درآید.
  • با استفاده از دکمه کم کردن صدا به reboot to bootloader بروید و با فشردن دکمه پاور آن را انتخاب کنید.
  • حالا صفحه دیگری نمایش داده می‌شود که بازهم با استفاده از دکمه کم کردن صدا می‌توانید به گزینه boot to recovery mode بروید.
  • با همان دکمه به منوی Wipe data/Factory Reset بروید.
  • گزینه Yes – delete all user data را انتخاب کنید تا عملیات تایید شود.
  • بعدازاین مرحله، reboot system now ا انتخاب کنید.
  • شما همچنین می‌توانید به منوی تنظیمات بروید؛ سپس به Backup and Reset رفته و گزینه Reset Phone را انتخاب کنید.
  • به خاطر داشته باشید که بازگشت به تنظیمات کارخانه تمام داده‌های شما را پاک می‌کند. حتما از داده‌ها و اطلاعات مهمی که روی حافظه گوشی دارید، بکاپ بگیرید.

Soft Reset

  • اگر صفحه‌نمایش خاموش است، ابتدا دکمه پاور را فشار دهید تا روشن شود.
  • حالا دکمه پاور را فشرده و نگه دارید تا منوی کوتاهی باز شود و در آن گزینه Restart را انتخاب کنید.
  • اگر گوشی به دستورتان پاسخ نمی‌دهد، دکمه‌های پاور و کم کردن صدا را هم‌زمان فشرده و نگه‌دارید تا ویبره فعال شود و بعد دکمه‌ها را رها کنید. ممک است برای این کار مجبور باشید این دکمه‌ها را به مدت حدودا 15 ثانیه نگه دارید.

بوت به وضعیت Safe Mode

  • وقتی گوشی روشن است، دکمه پاور را فشرده و نگه دارید.
  • در منوی کوتاهی که به نمایش درمی‌آید، گزینه Power Off را فشرده و نگه دارید.
  • وقتی گزینه Reboot to Safe Mode را دیدی، OK را انتخاب کنید.
  • برای بازگشت به وضعیت نرمال گوشی، باید آن را یک بار خاموش و روشن کنید.
  • برای رفتن به وضعیت Safe Mode همچنین می‌توانید از دکمه‌های سخت‌افزاری استفاده کنید. برای این کار وقتی گوشی خاموش است، دکمه پاور را فشار دهید تا روشن شود.
  • وقتی لوگوی HTC را روی صفحه‌نمایش مشاهده کردید، دکمه کم کردن صدا را فشرده و نگه دارید تا نوشته Safe Mode روی صفحه و در قسمت پایین ظاهر شود.

Cache را پاک کنید

  • از 4 قدم اول در مرحله Factory Reset استفاده کنید تا به Recovery Mode راهنمایی شوید.
  • دکمه کم کردن صدا را فشار دهید تا به wipe cache partition بروید. سپس دکمه پاور را فشار دهید تا این گزینه انتخاب شود.

 

در این مطلب همان‌طور که مشاهده کردید، به توضیح مشکلات رایج کاربران در استفاده از HTC U11 پرداختیم و راه‌حل‌های احتمالی برای رفع آن‌ها پیشنهاد دادیم. اگر با هرکدام از این مشکلات روبرو شدید، راه‌حل‌های ما را امتحان کنید و ما را از نتیجه‌اش باخبر کنید. اگر راه‌حل موثر دیگری هم برای این مشکلات می‌شناسید، ما را هم در جریان بگذارید.

HTC U11 یکی از بهترین و زیباترین پرچم‌دارهای سال 2017 است. اجازه ندهید این مشکلات کوچک شما را از خرید آن بازدارد. بسیاری از این مشکلات قرار است در به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بعدی از سوی HTC رفع شوند. این گوشی تجربه منحصربه‌فردی از عکاسی و پخش صدا ارائه می‌کند و اغلب دارندگانش این موارد را از نقاط قوت آن ذکر کرده‌اند.

نظرات کاربران
(1)
  • htcu11
    1396-04-27

    ی سوال در مورد edge sense htc داشتم برا من تو تنظیمات نیست که فعالش کنم app اومدم بگیرم eroor country میده با vpn هم اجازه دانلود نمیده ؟؟؟؟؟ چه کنم .
    تو software update هم هیچ updati نیومده براش با اینکه خودش مارشمالو ؟ update نوقا

دیدگاه خود را بنویسید
*
*

بالا